סרטן ריאות 21.06.2021

פרלסטיניב (Gaverto) בגידולי ריאות של תאים שאינם קטנים חיוביים לאיחוי RET

ממצאים ממחקר ה-ARROW מראים כי לפרלסטיניב פרופיל בטיחות טוב ופעילות נוגדת גידול משמעותית במטופלים עם NSCLC

סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (אילוסטרציה)

שינויים אונקוגוניים בגן RET נפוצים במגוון רחב של גידולים ובכלל זה ב-1%-2% מגידולי הריאה של תאים שאינם קטנים (NSCLC). במחקר הפאזה 1/2, ARROW, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת The Lancet Oncology חוקרים ביקשו להעריך את הבטיחות, הסבילות והפעילות נוגדת הגידול של פרלסטיניב, תרופה פומית המעכבת באופן פוטנטי ובררני את RET, בחולים עם NSCLC חיובי לאיחוי בגן RET.

מחקר ה-ARROW נערך ב-71 מרכזים רפואיים ב-13 מדינות ברחבי העולם וכלל מטופלים בני 18 שנים ומעלה עם ממאירויות סולידיות מתקדמות מקומית או גרורתיות ובכלל זה חולים עם NSCLC חיובי לאיחוי RET. סטטוס ה-ECOG של החולים נע בין 0-2. בחלק הפאזה 2 של המחקר, המטופלים קיבלו פרלסטיניב 400 מ"ג פעם ביום והמשיכו טיפול עד שמחלתם התקדמה, פיתחו אי סבילות, הסירו את הסכמתם להשתתף במחקר או לפי החלטת החוקר. התוצאים שנבדקו כללו שיעור תגובה אובייקטיבי ובטיחות הטיפול. המטופלים קיבלו טיפול כימורתפי קודם או היו נאיביים לטיפול קודם במידה ולא היו מועמדים לטיפולים המקובלים כיום.

במחקר נכללו 233 מטופלים עם NSCLC חיובי לאיחוי RET. עד למועד האחרון עבור בחינת תוצאות היעילות נרשמו למחקר 92 מטופלים אשר קיבלו טיפולים קודמים מבוססי פלטינה ו-29 מטופלים אשר היו נאיביים לטיפול קודם. מקרב המטופלים שקיבלו טיפול קודם ל-87 הייתה מחלה מדידה בתחילת המחקר ומקרב המטופלים הנאיביים לטיפול, ל-27 הייתה מחלה מדידה בתחילת המחקר. הערכת יעילות הטיפול בוצעה במטופלים עם מחלה מדידה.

תוצאות המחקר הדגימו כי שיעור התגובה הכולל עמד על 61% (רווח בר-סמך 95%: 50-71) בקרב מטופלים שקיבלו טיפול קודם ו-6% מהמטופלים אף השיגו תגובה מלאה. בקרב מטופלים נאיביים לטיפול קודם שיעור התגובה היה 70% (50%-86%) ובכלל זה 11% שהשיגו תגובה מלאה.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר מדרגה 3 ומעלה (שהוערכו ב-233 מטופלים) היו נויטרופניה (18% מהמטופלים), יתר לחץ דם (11%) ואנמיה (10%). לא נצפו במחקר מקרי תמותה הקשורים בטיפול.

החוקרים סיכמו כי פרסלטיניב הינה תרופה בטוחה בעלת פעילות מרשימה ומבטיחה בחולים עם NSCLC חיובי לאיחוי RET.

מקור: 

Gainor, J.F. et al. (2021) The Lancet Oncology. DOI:https://doi.org/10.1016/S1470-2045(21)00247-3

נושאים קשורים:  סרטן ריאות,  פרלסטיניב,  NSCLC,  מחקרים,  pralsetinib
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו