מזותליומה פלאורלית 05.06.2018

יעד טיפולי חדש במזותליומה פלאורלית ממאירה

החוקרים מצאו כי "תקיפת" החלבון YBX1 מובילה לעיכוב בגדילה, בנדידה ובפלישה של תאי מזותליומה in vitro

סיבי אסבסט שחשיפה אליהם עלולה לגרום למזותליומה

מזותליומה פלאורלית ממאירה ( malignant pleural mesothelioma -MPM) הינה ממאירות אלימה הקשורה בחשיפה לאסבסט. ברמה הגנומית, MPM קשורה למחיקות כרומוזומליות רבות של גנים מדכאי גידולים ובכלל זה microRNA.MiR-137 הינו בעל תפקיד מדכא גידול בממאירויות אחרות ומטרת מחקר זה הייתה לאפיין מולקולה זו ואת חלבון המטרה שלה, T-box binding protein - YBX1 ב-MPM.

ביטוי, מתילציה וסטטוס מספר עותקים של miR-137 והגן המאחסן שלה, MIR137HG, הוערכו על ידי בדיקת PCR. תתקיני דיווח לוציפראז אישרו אינטראקציה ישירה בין miR-137 ו-YBX1. תאים הודבקו עם מעכב miR-137, חקיין miR-137 ו/או RNA  קטן המפריע ל-YBX1. בוצעה הערכה של גדילה, יצירת מושבות, נדידה ופלישה.

החוקרים מצאו כי ביטוי miR-137 השתנה בין שורות תאי MPM ודגימות רקמה שונות. שונות זו נמצאה כקשורה עם מספר עותקים והיפרמתילציה של פרומוטורים. ביטוי miR-137 גבוה קושר לשרידות חולים גרועה. מעכב ה- miR-137 לא השפיע על רמות YBX1 אך באופן מעניין, הגביר רמות miR-137, על ידי חיקוי גדילה מדוכאת טרנסקפקציה, נדידה ופלישה אשר נמצאו כקושרים בביטוי בחסר של YBX1.יYBX1 בוטא ביתר בשורות תאי MPM וביטוי יתר זה נמצא ביחס הפוך עם miR-137. Knockdown של YBX1 מתווך ממשק RNA הוביל להפחתה משמעותית בביטוי תאים, נדידה ופלישה.

מסקנת החוקרים היא כי miR-137, יכול להדגים פעילות מדכאת גידול ב-MPM על ידי תקיפת YBX1. Knockdown של YBX1, מפחית גדילת, נדידת ופלישת תאי MPM ומייצג יעד טיפולי אפשרי במחלה זו.

מקור: 

Johnson, T.G. et al. (2018) Journal of Thoracic Oncology. 13(2), 258.

נושאים קשורים:  מזותליומה,  miR-137,  YBX1,  טיפול,  שרידות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו